Program działalności opiekuńczo-wychowawczej
i edukacyjno-profilaktycznej świetlicy szkolnej
w Szkole Podstawowej w Krasiejowie
OPRACOWANY NA PODSTAWIE:
- STATUTU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KRASIEJOWIE
- PLANU PRACY DYDAKTYCZNEJ SZKOŁY, PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO I PROFILAKTYCZNEGO SZKOŁY
V. Reguły i zasady pracy z grupą
- Uczeń przebywający w świetlicy szkolnej ma prawo do:
- wyboru zajęć zgodnie z zainteresowaniami;
- korzystania z pomocy wychowawcy w odrabianiu zadań;
- wpływa na planowanie pracy w świetlicy;
- korzystania z organizowanych form dożywiania.
- Uczeń w świetlicy szkolnej zobowiązany jest do:
- systematycznego udział w zajęciach,
- usprawiedliwienia swojej nieobecności,
- nie opuszczania świetlicy szkolnej bez uprzedniego zgłoszenia wychowawcy, dbania o porządek i wystrój świetlicy,
- poszanowania sprzętu i wyposażenia świetlicy,
- kulturalnego zachowanie się w trakcie zajęć świetlicowych
- respektowania poleceń nauczyciela-wychowawcy,
- przestrzegania reguł zachowania w świetlicy.
- Nagrody i wyróżnienia.
- wyróżnienie wobec wszystkich dzieci przez wychowawcę,
- pochwała przekazana rodzicom, opiekunom,
- pochwała przekazana wychowawcy klasy,
- drobny upominek.
- Kary.
- upomnienie, nagana udzielona przez wychowawcę w obecności wszystkich uczniów.
- poinformowanie rodziców o złym zachowaniu (w kontakcie bezpośrednim, pisemnie lub telefonicznie)
- nagana udzielona w obecności wychowawcy klasy.
- nagana udzielona przez Dyrektora szkoły.
- Wychowawca świetlicy:
- życzliwie traktuje ucznia - gotowość do niesienia mu pomocy i opieki,
- interesuje się osobistymi sprawami uczniów,
- indywidualnie traktuje uczniów, uwzględnianie możliwości, rozpoznaje jego potrzeby,
- szanuje godności osobistą - odnosi się z szacunkiem do ucznia, uznaje jego cechy i wartości, szanuje jego tajemnice a także chroni dobre imię ucznia,
- jest samokrytyczny – gotowy do przyznania się do błędu, pomyłki lub niewłaściwej decyzji,
- sprawiedliwe traktuje dzieci, a zwłaszcza kieruje się zasadą równej miary,
- systematycznie zajmuje się dziećmi,
- maksymalnie kompensuje braki i częściowe deficyty w życiu dziecka.