OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Grafika z tekstem: Kształcenie na odległość w szkołach i placówkach oświatowych przedłużone do 24 maja br. Tabela z terminami egzaminów 2020. 16-18 czerwca – egzamin ósmoklasisty, 8-29 czerwca – egzamin maturalny bez egzaminu ustnego, 22 czerwca - 9 lipca – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie (Formuła 2012 i Formuła 2017), 17-28 sierpnia – egzamin zawodowy (Formuła 2019).  UONET-zaloguj-sie (1)

Jasnoszare tło z ikoną kartki z listą na różowo-fioletowym tle po lewej stronie. Po prawo tekst na białym prostokącie: "Wytyczne GIS, MZ i MEN dla szkół podstawowych – edukacja wczesnoszkolna"          Ciemnoniebieskie tło, ikona informacyjna po lewej stronie na pomarańczowym tle oraz tekst po prawej stronie na białym tle: "Od 25 maja przywracamy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z elementami zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych".        Grafika z tekstem: "Przygotowania do egzaminów zewnętrznych – wytyczne MEN, CKE i GIS"

KLIKNIJ W OBRAZEK A DOWIESZ SIĘ WIĘCEJ

Witamy na stronie naszej szkoły   

„Każdy człowiek nosi w sobie kontynent nieodkrytych możliwości.”
James Stephens

Szkoła proponuje uczniom:

  • Wysoki poziom nauczania
  • Nowoczesne metody pracy z uczniem wykorzystujące w pełni jego możliwości edukacyjne
  • Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne prowadzone przez nauczycieli specjalizujących się w dziedzinie terapii pedagogicznej i pedagogiki specjalnej
  • Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
  • Zajęcia logopedyczne
  • Zajęcia gimnastyki korekcyjnej oraz zajęcia sportowe SKS
  • Ciekawe i różnorodne propozycje zajęć świetlicowych
  • Koła zainteresowań
  • Udział w pracach Samorządu Uczniowskiego
  • Pracownie multimedialną
  • Dostęp do własnej szafki szkolnej
  • Wyjazdy na basen, wycieczki i zielone szkoły
  • Smaczne, jedno i dwudaniowe obiady

WSZAWICA

Czym jest wszawica?

Wszawica jest chorobą, powodowaną przez pasożyta — wesz głowową (pediculus capitis). Pasożyt ten żyje wyłącznie na owłosionej skórze głowy człowieka i żywi się jego krwią. Wielkość dorosłego owada nie przekracza 2–3 mm. Larwy wszy (gnidy) mają kolor białawo-brązowy, a rozmiarem przypominają główkę szpilki. Samica składa zwykle od 6 do 8 jaj dziennie przez kolejne 20 dni. Dzięki substancji klejącej mocno przyczepiają się do skóry głowy. W ciągu 10 dni z jajeczek wylęga się larwa, która następnie przekształca się w dorosłego osobnika. Pasożyt żywi się wyłącznie krwią człowieka. W miejscu ukąszenia powstaje niewielkie zgrubienie, które swędzi i piecze. Wesz głowowa potrafi jedynie pełzać, dlatego też zarazić się nią można tylko przez bezpośredni kontakt z osobą chorą. Z tego też powodu, największe zagrożenie zakażeniem występuje wśród dzieci i młodzieży, które w przeciwieństwie do osób dorosłych nie zachowują wystarczającego dystansu - przytulają się głowami w trakcie zabawy, śpią obok siebie w czasie poobiedniej przerwy, pożyczają sobie nawzajem szczotki czy gumki do włosów.

Gdzie występuje wszawica?

Powszechne przekonanie, że występowanie wszy związane jest z brudem, ubóstwem oraz brakiem przestrzegania podstawowych zasad higieny, spowodowało, że temat wszawicy jest w naszym kraju tematem tabu. A fakty są takie, że wszawica od zawsze, występuje na całym świecie. Problem dotyczy wszystkich kontynentów, stref klimatycznych i populacji. Wszawica głowowa częściej dotyczy dzieci niż osób dorosłych. Rozprzestrzenianiu się zakażenia sprzyjają duże skupiska ludzkie, a możliwości jej przenoszenia są bardzo różnorodne. Wszawicą można zarazić się w przedszkolach, szkołach, na koloniach i obozach organizowanych dla dzieci i młodzieży, przez pożyczanie czapek, szalików czy wspólne korzystanie z grzebieni. Miejscem gdzie wszawica występuje najczęściej są szkoły i przedszkola. Z powodu braku edukacji rodziców jak również kadry pedagogicznej najbardziej cierpią dzieci. Te, u których stwierdzono chorobę są wykluczane z grupy i wyśmiewane przez rówieśników.

Jak zabezpieczyć się przed wszawicą?

Wszawicą można zarazić się TYLKO przez bezpośredni kontakt, dlatego zaleca się, aby:

  • Profilaktyczna kontrola włosów dzieci stała się nawykiem rodziców, zwłaszcza, jeżeli w szkole lub przedszkolu panuje wszawica. Istnieje duże prawdopodobieństwo zarażenia!
  • Domownicy nie korzystali wspólnie z rzeczy osobistego użytku, takich jak: grzebień lub szczotka, gumki do włosów, ręczniki, czapki, szaliki i inne ubrania.
  • Unikać bezpośredniego kontaktu głowami (włosami) z innymi ludźmi. Zasada ta dotyczy przede wszystkim dzieci. Nie ma skutecznych metod zapobiegających zakażeniu się wszawicą.

Jak rozpoznać wszy u dzieci?

Najbardziej charakterystycznym objawem wszawicy jest świąd. Gdy nasze dziecko nieustannie drapie się po głowie, należy niezwłocznie skontrolować skórę głowy i włosy dziecka. Gnidy (jaja wszy) występują zwykle u nasady włosów, mają biały kolor i przypominają łupież (w przeciwieństwie do łupieżu nie da się ich łatwo usunąć). Wszy występują najczęściej za uszami i z tyłu głowy tuż nad karkiem. Dorosłe osobniki widoczne są gołym okiem. Ponieważ odnóży nie widać, wyglądają jak „ziarenka sezamu". Jeżeli stwierdzimy lub tylko podejrzewamy u dziecka wszawicę, powinniśmy niezwłocznie przejrzeć głowy pozostałych domowników i skontaktować się z farmaceutą lub lekarzem.

Jak leczyć?

Wszawicę można wyleczyć. W tym celu należy:

  • ściśle trzymać się zaleceń lekarza/ farmaceuty,
  • sprawdzić czy zakupiony specyfik jest bezpieczny dla dzieci,
  • zapytać farmaceutę, czy produkt nie powoduje alergii i nie drażni skóry głowy,
  • zastosować odpowiedni preparat, który pomoże skutecznie a zarazem bezpiecznie wyeliminować chorobę,
  • pamiętać, że każde leczenie trzeba powtórzyć po 7-8 dniach, aby mieć pewność, że nie nastąpi nawrót wszawicy.
  • Dodatkowo warto wiedzieć, że:

    • Wesz głowowa nie potrafi przeżyć bez swojego żywiciela — człowieka, dlatego też odkażanie domu lub mieszkania nie jest konieczne,
    • Wesz głowowa nie bytuje na zwierzętach domowych (pies, kot), dlatego nie musisz przeglądać sierści zwierząt w obawie, że mogą być przyczyną zakażenia,
    • Wszy nie skaczą i nie pływają i dlatego do zakażenia może dojść jedynie przez bezpośredni kontakt głowy z głową,
    • Problem dotyczy w równym stopniu chłopców i dziewczynek. Wiadomo jednak, że dzieci z dłuższymi włosami łatwiej mogą zostać zainfekowane,
    • Należy sprawdzać głowę dziecka raz na 2 tygodnie oraz po każdym powrocie dziecka z wakacji lub wycieczek szkolnych.

     

 

 

KORONAWIRUS

ZDALNE NAUCZANIE NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ  - W ZAKŁADCE - UCZNIOWIE

Apel Głównego Inspektora Sanitarnego

https://gis.gov.pl/aktualnosci/informacja-glownego-inspektora-sanitarnego-w-zwiazku-z-potencjalnym-ryzykiem-zakazenia-koronawirusem/ 

 AKTUALNOŚCI - MINISTERSTWO ZDROWIA

NIE PANIKUJ - ZAPOBIEGAJ 

https://gis.gov.pl/kategoria/aktualnosci/

MEN informuje

https://www.gov.pl/web/edukacja

MEN. Co ze szkołami do wakacji?

Planowany kalendarz zmian w szkołach w kolejnych tygodniach – do wakacji

1.

Zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i zajęcia rewalidacyjne

W związku z przywróceniem możliwości prowadzenia rehabilitacji ruchowej czy fizjoterapii będzie można prowadzić zajęcia specjalistyczne w jednostkach systemu oświaty.

Od poniedziałku, 18 maja br. przywracamy możliwość, za zgodą rodziców, prowadzenia bezpośrednich zajęć dla dzieci mających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, dzieci i młodzieży z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wymagających wsparcia, w tym odpowiednio w realizacji zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych czy zajęć rewalidacyjnych niezbędnych do ich prawidłowego rozwoju.

Zajęcia będą prowadzone z zachowaniem zasad sanitarnych.

2.

Od 25 maja br. przywracamy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Utrzymujemy obowiązek realizowania podstawy programowej. W zależności od sytuacji w danej szkole dyrektor zdecyduje czy będzie to kształcenie w formie stacjonarnej, czy z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

3.

Od 25 maja br. uczniowie klas VIII szkół podstawowych, w tym specjalnych, będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla ucznia, natomiast dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc pod uwagę możliwości szkoły i potrzeby uczniów, w tym szczególnie z niepełnosprawnością. Apelujemy do samorządów, dyrektorów szkół, aby wesprzeć uczniów i w miarę potrzeb oraz możliwości zorganizować dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego indywidualne zajęcia.

4.

Od 25 maja br. będą mogły ruszyć konsultacje szkolne dla absolwentów szkół, w tym specjalnych, którzy w tym roku przystąpią do egzaminu maturalnego. Apelujemy do dyrektorów szkół oraz nauczycieli, aby zorganizować takie spotkania, jeśli pojawi się taka potrzeba. Zależy nam, aby szczególnie wesprzeć uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i w miarę możliwości i potrzeb zorganizować dla nich konsultacje indywidualne.

5.

Od 1 czerwca br. uczniowie pozostałych klas ze szkół dla dzieci i młodzieży będą mieli możliwość korzystania z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla ucznia, natomiast dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc pod uwagę możliwości szkoły.

Wytyczne GIS, MZ i MEN

Oferta edukacyjna ZS w Ozimku dla ósmoklasistów

WAKACJE

                                                                                                                                                                    Krasiejów, 26 czerwca 2020 r.

Szanowni Nauczyciele,

Rodzice i Uczniowie, oraz

Absolwenci Szkoły Podstawowej

W Krasiejowie

 

Kolejny rok szkolny dobiegł końca - Kolejny, – lecz nie taki sam.

Minął rok, podczas którego zmieniła się nasza szkoła,

Zmieniła się rzeczywistość wokół nas i… my się zmieniliśmy.

A co najważniejsze – zmienili i wciąż zmieniają się też nasi uczniowie – dorastają, nabywają nowych umiejętności, nowych doświadczeń.

Przyjrzyjmy się tym wszystkim zmianom wzbudźmy refleksję -

Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasza praca wciąż ma sens i misję.

Andrew Matthews powiedział niegdyś:

 „Gdziekolwiek się teraz znajdujesz, to dobre miejsce, aby zacząć.                                                                                                                  Wysiłek, który zainwestujesz dzisiaj, będzie się liczył jutro”. 

Dziękuję Nauczycielom za ogromny wysiłek i trud wkładany w codzienną pracę

z uczniami, szczególnie podczas pracy zdalnej nowymi technikami nauczania na odległość,

Rodzicom dziękuję za okazywane wsparcie i pomoc w realizacji zadań dydaktycznych, zrozumienie i wyrozumiałość,                                 

a Wam drodzy uczniowie dziękuję za wytrwałość, która każdemu z nas w tym roku szkolnym była szczególnie potrzebna .

 

Nareszcie długo wyczekiwane wakacje i czas zasłużonego relaksu

w związku z powyższym

Uczniom, Nauczycielom, Rodzicom i Pracownikom Szkoły z okazji nadejścia upragnionych wakacji życzę słonecznego i bezpiecznego wypoczynku .

 

Wam drodzy absolwenci,

aby spełniły się Wasze oczekiwania związane z nową szkołą,

a ścieżki życia, na które wkraczacie,

prowadziły tylko do sukcesów, choć błędy i porażki też uczą!

 

Wierzę, że za dwa miesiące wszyscy spotkamy się zdrowi, wypoczęci, z zapasem sił na nowy rok szkolny.

Z pozdrowieniami

Dyrektor Szkoły Katarzyna Sokołowska - Kolanek

 

Szkoła posiada "Pracownię komputerową współfinansowaną
z Europejskiego Funduszu Społecznego" 
w ramach projektu 
"Pracownie komputerowe dla szkół
Szkoła jest beneficjentem w
Rządowym programie "Radosna Szkoła"
Rok szkolny 2011/2012
Rokiem Szkoły z Pasją
Klasa 1 uczestniczy w programie 
"Klub Bezpiecznego Puchatka"
Już od kilku lat nasza szkoła bierze
udział w programie "Szkoła bez przemocy"
Po raz kolejny uczestniczymy 
w programie "Szklanka Mleka"
współfinansowanym z funduszy ARR oraz Unii Europejskiej

Zapraszamy na naszego bloga "WF z klasą"

Cała szkoła bierze udział w programie
"Ratujemy i Uczymy Ratować"

  • Data aktualizacji: 2020-07-03 18:29
  • |
  • Licznik odwiedzin: 839 797