Realizacja projektu Aktywna Tablica
Realizacja projektu „Aktywna tablica” rozpoczęła się szkoleniem prowadzonym przez firmę instalującą monitor. W szkoleniu wzięła udział Pani Dyrektor Katarzyna Sokołowska - Kolanek i koordynator projektu Bogusława Wieczorek. Celem szkolenia było przedstawienie zasad eksploatacji monitora, poznanie podstawowych funkcji oprogramowania, zapoznanie z możliwościami edukacyjnego zastosowania go , oraz tworzenie własnych projektów z wykorzystaniem zasobów internetowych, oprogramowania monitora, programów edukacyjnych, multimediów.
SZKOLENIA
Przed przystąpieniem do projektu „Aktywna tablica” nauczyciele ukończyli interaktywny , sześciomodułowy kurs e-learningowy „Aktywna edukacja” zorganizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Celem programu było podniesienie jakości nauczania i uczenia się przy wykorzystaniu technologii informacyjno – komunikacyjnych oraz współtworzenie międzyszkolnych sieci wymiany doświadczeń.
Listopad /grudzień -Julita Matuszewska - szkolenie “Poprawa kompetencji pracowników szkoły i uczniów w zakresie bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni oraz reagowania na zagrożenia” - Bezpieczna Szkoła Cyfrowa .Na szkoleniu tym nauczycielka uzyskała certyfikat Szkolnego Mentora Cyberbezpieczeństwa.
Rok szkolny 2017/2018 - wszyscy nauczyciele brali udział w całorocznym projekcie”Cyfrowobezpieczni.pl- Bezpieczna Szkoła Cyfrowa”
1. Na szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w Szkole Podstawowej w Krasiejowie wyznaczono Bogusławę Wieczorek –nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
2. Do wspierania dyrektora szkoły i nauczycieli w zorganizowaniu pracy szkoły powołano Nauczycielski Zespół Samokształceniowy w skład, którego wchodzą następujący nauczyciele szkoły:
- Julita Matuszewska
- Barbara Kowalczyk – Stasiuk
- Bogusława Wieczorek
27.12.2017 r – odbyło się szkolenie Rady Pedagogicznej w zakresie korzystania z monitora interaktywnego i jego możliwości. Szkolenie przeprowadzone zostało przez dyrektora szkoły K.Sokołowską – Kolanek i koordynatora projektu B.Wieczorek.
SPOTKANIE PIERWSZE
28.12.2017 r odbyło się spotkanie dyrektora , nauczycieli i koordynatora działań w zakresie zastosowania TIK w ramach programu „Aktywna Tablica”.
Przebieg spotkania:
1. Wymiana kontaktów do współpracy.
2. Określenie harmonogramu korzystania z monitora.
3. Ustalenie sposobu wymiany doświadczeń w warunkach współpracy w międzyszkolnej sieci szkół ZS Ozimek-- SP Krasiejów (dobre praktyki).
4. Wymiana informacji na temat kompetencji.
W ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli odbyły się jeszcze 2 spotkania.
Brali w nich udział nauczyciele Zespołu Szkół w Ozimku i Szkoły Podstawowej w
Krasiejowie.
SPOTKANIE DRUGIE
09.02.2018 r
W spotkaniu uczestniczyli : dyrektor Szkoły Podstawowej w Krasiejowie - Katarzyna
Sokołowska – Kolanek oraz nauczyciele SP Krasiejów i ZS Ozimek.
Przebieg spotkania:
-
Omówienie zrealizowanych do chwili obecnej działań w ramach programu „Aktywna Tablica”.
-
Określenie organizacji lekcji otwartych (przedmiot, terminy, tematy zajęć).
-
Omówienie doświadczeń, ciekawych innowacyjnych rozwiązań, zastosowanie nowych aplikacji z wykorzystaniem TIK w nauczaniu.
SPOTKANIE TRZECIE
04.05.2018 r
W spotkaniu uczestniczyli : dyrektor Szkoły Podstawowej w Krasiejowie - Katarzyna
Sokołowska – Kolanek oraz nauczyciele SP Krasiejów i ZS Ozimek.
Przebieg spotkania:
1. Dzielenie się przykładami dobrych praktyk, scenariuszami zajęć oraz sposobami realizacji programu „Aktywna Tablica”.
2. Analiza osobistych rezultatów, które osiągnęło się dzięki współpracy z innymi nauczycielami w sieci.
3. Ocena głównych aspektów funkcjonowania sieci w wymiarze działań i celów.
LEKCJE OTWARTE
W ramach projektu "Aktywna tablica", by popularyzować nowoczesne technologie, w
naszej szkole zorganizowano lekcje otwarte dla wszystkich nauczycieli w ramach
„Międzyszkolnej Sieci Współpracy".
WYKAZ LEKCJI OTWARTYCH :
28.02.2018 r – temat :” Rozwiązywanie i układanie zadań z wykorzystaniem monitora dotykowego„ - kl. III prowadzący –Bogusława Wieczorek.
– temat :” W krainie ortografii wyrazy z „rz” i „ż”.-ćwiczenia z wykorzystaniem monitora dotykowego – kl.III prowadzący – Katarzyna Sokołowska - Kolanek
Efekty osiągnięte w szkole po jednym semestrze korzystania z monitora interaktywnego
- treści kształcenia są prezentowane w interesujący i wielozmysłowy sposób;
- nieograniczone są możliwości prezentacyjne;
- formy nauczania dostosowano do potrzeb edukacyjnych uczniów;
- nauczanie oparte jest na kluczowych elementach skutecznego uczenia się, a mianowicie: widzenie, słyszenie, mówienie, działanie;
- zwiększył się poziom zapamiętywania oraz rozumienia prezentowanego materiału nauczania;
- zwiększyła się motywacja i zaangażowanie uczniów oraz nauczycieli;
- rozwinęła się kreatywność nauczających i nauczanych;
- lekcje stały się ciekawsze i dynamiczniejsze;
- dla nauczycieli materiał lekcyjny może być wykorzystywany wielokrotnie dzięki czemu ogranicza się czas potrzebny na przygotowanie lekcji:
- nawiązała się lepsza współpraca nauczycieli oraz nauczycieli z uczniami, którzy oczekują zastosowania nowoczesnych technologii w szkole.